16 Apr 2014

က်မ ဘာေၾကာင့္ Burma လို႔ သံုးႏွဳန္းရသလဲဆိုတာ.....


Tun Wai

က်မဘာေၾကာင့္ Burma လို႕ သံုးရသလဲဆိုတာကို ဒီေနရာမွာ ရွင္းဖုိ႔လိုလာပါတယ္ ။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဒီအေၾကာင္း က်မကို ေမးၾကတယ္ေလ ။

၁၉၄၈ မွာ လြတ္လပ္ေရးရလာေတာ႕ က်မတို႕ႏိုင္ငံကို Burma လုိ႔သိၾကပါတယ္ ။ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ ( BSP ) လက္ထက္ ၁၉၇၀ နဲ႕ ၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ား ကာလအတြင္းလုိ႔ထင္ပါတယ္ ..........ႏွစ္အတိအက်ကိုေတာ႕ က်မ သိပ္မမွတ္မိပါဘူး.........ဒီလုိ မမွတ္မိတာကဘဲ ဒီကိစၥကို က်မ သိပ္ၿပီး ေရးၾကီးခြင္က်ယ္ လုပ္မေနဘူး ဆိုတာ ျပေနတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာပါ ဘဲ ။
အဲဒီႏွစ္ေတြ အတြင္းမွာထိလည္း က်မတုိ႕ဟာ Burma ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႕ ဆက္ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္ ။

ဒါေပမယ္႕ ၁၉၈၈ စစ္အစိုးရ တက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း ........တစ္ေန႕လည္းက်ေရာ သတင္းစာေတြမွာ ေၾကျငာလိုက္ပါတယ္ ။ အဲဒီေန႔ အဲဒီရက္က စၿပီး က်မတို႔ ႏိုင္ငံကို ႏိုင္ငံတကာမွာ Myanmar လို႔ ေခၚရမယ္ လုိ႔ ပါ ။ Burma လုိ႔မေခၚရေတာ့ပါဘူး တဲ့ ။ က်မ သိသေလာက္ေတာ႕ ေၾကျငာခ်က္က အစိုးရပိုင္ေရဒီယိုေတြမွာေတာ့ မပါဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္ ။
ဒီလုိ နာမည္ေျပာင္းမွဳအတြက္ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ရွင္းျပခ်က္မွာ ေျပာတာက Burma ဆိုတာ ကိုလိုနီေတြ ထြင္ခဲ့တဲ့ နာမည္ျဖစ္တာေၾကာင့္လုိ႔ဆိုပါတယ္ ။ Myanmar ဆိုတာေတာ့ က်မတို႔က က်မတုိ႕ႏိုင္ငံကို ေခၚတဲ့ မူရင္းနာမည္လုိ႔ ဆိုပါတယ္ ။

ဒါဟာ မဟုတ္ပါဘူး ။ က်မ အေစာပိုင္းတုန္းက ေျပာခဲ့သလုိဘဲ Burma ဆိုတာ တိုင္းရင္းသားအမ်ားၾကီး ပါ၀င္တဲ့ ႏိုင္ငံပါ ။ ဗမာ ( Burmese ) ဆိုတာ အဲဒီအမ်ားၾကီးထဲက တိုင္းရင္းသားတစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဗမာဆိုတာကို စာေတြ ေပေတြထဲမွာ ေရးရင္ Myanmar လုိ႔ ေရးတတ္ၾကပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ Myanmar ဆိုတာ Burmese လို႔ ေခၚတဲ့လူဦးေရအမ်ားဆံုးတိုင္းရင္းသား တစ္ရပ္ရဲ႕ Literary Name သာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ က်မက ဗမာပါ ....သို႔မဟုတ္ ျမန္မာပါ ။ က်မ ဗမာစကားေျပာရင္ က်မတို႔ကို က်မတို႕ Burmese လုိ႔ဘယ္ေတာ႕မွ မရည္ညႊန္းဘဲ Myanmar လုိ႔သာ ရည္ညႊန္းေျပာဆိုပါတယ္ ။

ဒီလုိဘဲ လူၾကီးမင္းတို႔လည္း အဂၤလိပ္စကားေျပာရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရည္ညြန္းေျပာဆိုၾကတဲ့အခါ ဂ်ာမန္ ( German ) လုိ႕ ရည္ညြန္းၾကရပါတယ္ ။ ဒြိဳက္ရွ္ Deutsch လုိ႕ မရည္ညႊန္းၾကပါဘူး ။ ဒါလံုး၀ကို သဘာ၀က်ပါတယ္ ။ ျပင္သစ္ေတြဆိုရင္လည္း အဂၤလိပ္လုိေျပာၾကရင္ သူတုိ႔ကိုသူတုိ႕ French လုိ႕ ေျပာၾကပါတယ္......Français လို႔မေျပာၾကပါဘူး ။ ဒီလုိဘဲ က်မလည္း အဂၤလိပ္လုိေျပာရင္ က်မတို႕ႏိုင္ငံကို Burma လုိ႔ရည္ညႊန္းေျပာဆိုေလ့ရွိပါတယ္ ။

ဒါေပမယ့္ Myanmar ဆိုတဲ့နာမည္ကို က်မ ကန္႔ကြက္ရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ႕ ျပည္သူ႕ဆႏၵ ဘယ္လုိရွိသလဲ ဆိုတာ မေမးဘဲ အတင္းအက်ပ္ ေျပာင္းခ့ဲလုိ႔ပါဘဲ ။ တနည္းေျပာရရင္ လံုး၀ ဒီမိုကေရစီမက်တဲ့နည္းနဲ႔ ေပးခဲ့တဲ့ နာမည္မို႔လုိ႔ပါဘဲ ။ က်မတုိ႔ကို ဒီနာမည္နဲ႔ ကမၻာက သိရမယ္ ဆိုၿပီး အာဏာလက္၀ယ္ရွိသူေတြက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ က်မက က်မတုိ႕ႏိုင္ငံကို Burma လုိ႔ဆက္လက္ရည္ညြန္းေျပာဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဒါေပမယ့္ ဒီမုိကေရစီကို ယံုၾကည္သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ေျပာရရင္ Burma လုိ႔ ေခၚမလား ၊ Myanmar လို႕ေခၚမလားဆိုတာ လူၾကီးမင္းတို႔အေနနဲ႕ မိမိဘာသာ ဆံုးျဖတ္လုိ႔ ရပါတယ္ ။

က်မအတြက္ေတာ့ ႏွစ္ခုလံုးကို လက္ခံလုိ႔ရပါတယ္ .......ကိုယ့္ဆႏၵအတိုင္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေခၚမယ္ ၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဒီနာမည္ကို ေခၚရမယ္ လုိ႔အတင္းအၾကပ္ခိုင္းလို႔ ေခၚရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး ဆိုရင္ေပါ႕ေလ ။

 
Spring Flowers
မွ

ျပန္လည္မွ်ေဝပါသည္။

0 comments:

Post a Comment