30 Apr 2014

သဘာဝနည္းျဖင့္ သည္းေျခေက်ာက္ကို ဖယ္ရွားႏိုင္



သည္းေျခ၌ ေက်ာက္တည္ေသာ ေရာဂါလကၡဏာတစ္ခုမွာ အစာမ်ားမ်ားစားၿပီးေနာက္ ဝမ္းဗိုက္ျပည့္အင့္ ေဖာင္းကားလာကာ အစာမေၾကသလို ခံစားရမည္။ ေရာဂါျပင္းထန္ပါက အသည္းတစ္ဝိုက္တြင္ နာက်င္မႈကို ခံစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

သဘာဝနည္းျဖင့္ သည္းေျခေက်ာက္ ဖယ္ရွားနည္းမွာ ပထမငါးရက္တြင္ ေန႔စဥ္ ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္ (Apple Juice) ေလးခြက္ေသာက္ပါ။ သို႔မဟုတ္ ပန္းသီး ေလး-ငါးလံုး စားပါ။ (ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္ သို႔မဟုတ္ ပန္းသီး မိမိႏွစ္သက္ရာ စားေသာက္ႏိုင္သည္။) ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္သည္ သည္းေျခေက်ာက္ကို ေပ်ာ့ေစႏိုင္သည္။ ထို ငါးရက္အတြင္း အစားအစာကိုလည္း ပံုမွန္စားသံုးရန္ ျဖစ္သည္။

ေျခာက္ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ ညစာမစားဘဲ ထိုေန႔ညေန ၆ နာရီတြင္မွ ဆားခါးတစ္ဇြန္းကို ေရေႏြးတစ္ဖန္ခြက္ႏွင့္ ေသာက္ပါ။ ည ၈ နာရီတြင္ ဆားခါးတစ္ဇြန္း ထပ္ေသာက္ပါ။ ဆားခါးသည္ သည္းေျခ အိတ္ႁပြန္မ်ားကို ပြင့္ေစပါသည္။

ည ၁၀ နာရီတြင္ သံလြင္ဆီ(သို႔မဟုတ္) ႏွမ္းဆီပန္ကန္လံုး တစ္ဝက္ကို လတ္ဆတ္ေသာ သံပရာရည္ျဖင့္ ေရာ၍ ေသာက္ပါ။ ေသခ်ာစြာ ေရာေမႊၿပီးမွ ေသာက္ပါ။ ဆီသည္ သည္းေျခေက်ာက္မ်ားကို ေခ်ာေမြ႔စြာ ထြက္ႏိုင္ေစသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဝမ္းသြားေသာအခါတြင္ ဝမ္းထဲ၌ အစိမ္းေရာင္ ေက်ာက္တံုးကေလးမ်ားကို ေတြ႔ရမည္။ ပန္းသီးသည္ ေဆးဖက္ဝင္ သဘာဝဓာတ္စာျဖစ္ၿပီး ေဘးထြက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကိုလည္း မျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

MWD


လက္ပံေတာင္းေတာင္ စီမံကိန္းရွိ လယ္တီသိမ္ကို အၿပီးၿဖိဳဖ်က္

လယ္တီ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ရစဥ္

စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး မံုရြာခရိုင္ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ လက္ပံေတာင္းေတာင္ စီမံကိန္းမွာ ရွိတဲ့ လယ္တီသိမ္ကို ဧၿပီ ၂၉ ရက္ေန႔က အၿပီးတိုင္ ၿဖိဳဖ်က္လိုက္ျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ၀က္ေမွး ေက်းရြာသူ ေဒၚသြဲ႔သြဲ႔၀င္းက ဒီဗီြဘီကို ေျပာပါတယ္။

“အၿပီးဖ်က္လိုက္တာ တမႈန္မွေတာင္ မက်န္ေတာ့ဘူး။ အပဲ့ေတြ ပ်က္စီးတဲ့ဟာ မွန္သမွ်ကို က်င္းႀကီးတူးၿပီး ထည့္ပစ္လိုက္တယ္။”
လက္ပံေတာင္းေတာင္ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္အစီရင္ခံစာအရ လယ္တီသိမ္ကို မူလ အေနအထားမပ်က္ ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ေဒသခံမ်ားအားလံုးရဲ႕ သေဘာတူညီခ်က္နဲ႔ တျခားေနရာကို ေျပာင္းေရႊ႕ရန္ ပါရွိခဲ့ေပမယ့္ ဧၿပီ ၂၉ ရက္ေန႔က လယ္တီသိမ္ကို အၿပီး ၿဖိဳဖ်က္ၿပီး ေျပာင္းေရႊ႕ေပးျခင္း မရွိဘူးလို႔ ေဒသခံေတြက ဆိုပါတယ္။

လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းကို ျမန္မာအစိုးရ၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္နဲ႔ တရုတ္ႏိုင္ငံ ၀မ္ေပါင္ကုမၸဏီတို႔က အက်ဳိးတူပူးေပါင္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလက လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကးနီစီမံကိန္းရပ္တန္႔ဖို႔ ရဟန္းသံဃာေတြက သပိတ္စခန္းဖြင့္လွစ္ ဆႏၵျပရာမွာ ရဲတပ္ဖြဲ႔က မ်က္ရည္ယိုဗံုး၊ မီးခိုးဗံုးေတြနဲ႔ အင္အားသံုးၿပီး ၿဖိဳခြင္းခဲ့တဲ့အတြက္ ရဟန္း႐ွင္လူ ၇၀ ေက်ာ္ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုခ်ိန္အထိလည္း ဒီစီမံကိန္း လံုး၀ရပ္ဆုိင္းေပးဖို႔ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္။

DVB Burmese


MH370အား ေဝဟင္မွ ရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို စတင္ရပ္ဆိုင္း



MH370အား ေဝဟင္မွ ရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို စတင္ရပ္ဆိုင္း Boeing 777 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္သည္ မတ္လ (၈)ရက္ေန႔ ကတည္းက လူေပါင္း (၂၃၉)ဦးကို တင္ေဆာင္ကာ ကြာလာလမ္ပူမွ ထြက္ခြာသြားၿပီးေနာက္ ကမာၻ႕လူသားမ်ား ျမင္ကြင္းမွ ထူးဆန္းစြာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။

“မေလးရွား သရီး ဆဲဗင္း ဇီးရိုး။ ဟိုခ်ီမင္းကို ဆက္သြယ္ပါတယ္။ ေကာင္းေသာညပါ”
“ေကာင္းေသာညပါ မေလးရွား သရီး ဆဲဗင္း ဇီးရိုး”
အဆိုပါ စကားစုမ်ားသည္ ပေဟဠိဆန္ဆန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည့္ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလုိင္းပိုင္ MH370 ခရီးသည္တင္ ေလယာဥ္မွ ေလေၾကာင္းထိန္းသိမ္းေရး ေမွ်ာ္စင္တို႔ ေနာက္ဆံုးဆက္သြယ္ ေျပာဆိုသြားသည့္ အသံမ်ား ျဖစ္သည္။ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမႈ သီတင္း(၇)ပတ္မွ် ၾကာျမင့္လာခဲ့သည့္ေနာက္ အဆိုပါ အသံဖိုင္ကို ခရီးသည္မ်ား၏ မိသားစုဝင္မ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဖြင့္ျပခဲ့သည္။ Boeing 777 အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္သည္ မတ္လ (၈)ရက္ေန႔ ကတည္းက လူေပါင္း (၂၃၉)ဦးကို တင္ေဆာင္ကာ ကြာလာလမ္ပူမွ ထြက္ခြာသြားၿပီးေနာက္ ကမာၻ႕လူသားမ်ား ျမင္ကြင္းမွ ထူးဆန္းစြာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။

မေလးရွား အာဏာပိုင္မ်ားသည္ အဂၤါေန႔တြင္ ေလယာဥ္ကို ေနာက္ဆံုး ပံုရိပ္ဖမ္း ေတြ႕ရွိခဲ့သည့္ ေရဒါမွတ္တမ္းမ်ားကိုပါ ျပသခဲ့သည္။ ထုိလုပ္ေဆာင္မႈသည္ MH370အား ေဝဟင္မွ ေထာက္လွမ္းရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အဆံုးသတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္းရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေလယာဥ္မ်ားျဖင့္ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္တြင္ ပိုက္စိပ္တိုက္ ပ်ံသန္းရွာေဖြမႈမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေပါင္း(၇)ခုမွ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ (၆၀၀)မွ်တို႔သည္ အဂၤါေန႔တြင္ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္နားလိုက္ၿပီးေနာက္ အမွတ္တရ စုေပါင္း ဓာတ္ပံု အရိုက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔၏ မ်က္ႏွာတြင္ Boeing 777ေလယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္သဲလြန္စမွ် မေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေနသည့္ အရိပ္အေယာင္မ်ား အထင္းသား ေပၚလြင္ေနသည္။

ေလတပ္တာဝန္ရွိသူ အမ်ားစုသည္ ပါ့သ္ၿမိဳ႕အနီးရွိ ေတာ္ဝင္ ဩစေၾတးလ် ေလတပ္အေျခစိုက္ စခန္းမွ ထြက္ခြာရန္ အသင့္ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။ ၎တို႔အားလံုးသည္ ရက္ပိုင္းအတြင္း အဆိုပါ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ေရျပင္ေပၚတြင္ လုိက္လံရွာေဖြေနသည့္ သေဘၤာအခ်ိဳ႕သည္လည္း ျပန္လည္ထြက္ခြာရန္ ျပင္ဆင္ေနၿပီး ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္ စူးစမ္းရွာေဖြေရး က႑ကိုသာ ပိုမိုအာရံုစိုက္လာဖြယ္ ရွိေနသည္။ “ေရျပင္အထက္မွာ ေလယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သဲလြန္စ အခ်က္အလက္ေတြ ေပၚေနဖို႔က ျဖစ္ႏုိင္ေျခ မရွိသေလာက္ပဲ။ ေဝဟင္ကေန ရွာေဖြဖို႔ အားထုတ္မႈ မွန္သမွ် အက်ိဳးမရွိခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ စကားကို ထုတ္ေျပာရတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။ ေဝဟင္ေထာက္လွမ္းမႈေတြအရ ပင္လယ္ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အထက္မွာေရာ၊ ေရေအာက္မွာပါ ဘာအပ်က္အစီးကိုမွ ရွာမေတြ႕ခဲ့ပါဘူး”ဟု ဩစေၾတးလ် ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ တိုနီအက္ေဘာ့က တနလၤာေန႔တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခုအခါ တာဝန္ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ေရေအာက္ရွာေဖြမႈမ်ားကို ပိုမိုေဇာက္ခ် အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ ပုဂၢလိက ကန္ထရိုက္တာမ်ားကို ငွားရမ္းရဖြယ္ ရွိသည္။ အဆိုပါ က႑အတြက္ ေဒၚလာ (၅၆)သန္းမွ် ကုန္က်မည့္ အေျခအေန ရွိေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ႏုိင္ငံတကာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕သည္ စတုရန္းကီလိုမီတာ (၆၀၀၀၀)မွ် အက်ယ္အဝန္းကို ျဖန္႔က်က္ရွာေဖြခဲ့သည့္တိုင္ မည္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မွ် မရရွိႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ခါးသီးလွသည့္ အမွန္တရားကို မျဖစ္မေန လက္ခံခဲ့ရသည္။ လတ္တေလာတြင္မူ Bluefin-21 ေမာင္းသူမဲ့ ေရငုပ္သေဘၤာငယ္သည္ သမုဒၵရာၾကမ္းျပင္ကို Scanဖတ္စစ္ေဆးကာ အပ်က္အစီးမ်ားကို ရွာေဖြေနသည္။ အဂၤါေန႔အတြက္မူ ရာသီဥတု ဆိုးရြားျခင္းႏွင့္ လိႈင္းထန္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုပါ လုပ္ငန္းကို ဆိုင္းငံ့ထားရသည္။

ယေန႔အခ်ိန္ထိ MH370၏ ကံၾကမၼာကို မည္သူမွ် တိတိက်က် မသိရေသးေခ်။ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ကိုယ္စားလွယ္ ဆူဘက္စ္ ခ်န္ဒရာကမူ ေလယာဥ္သည္ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္း ပ်ံသန္းရင္း (၇)နာရီခြဲမွ်အၾကာတြင္ ဆီကုန္ၿပီး ပင္လယ္ထဲ ထိုးက်သြားျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း သံုးသပ္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။ “ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရွာေဖြမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြမွာ တစ္ခုခု ထူးျခားတိုးတက္လာပါေစလို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္”ဟု ေလယာဥ္ေပၚ ပါသြားသူ တစ္ဦး၏ မိသားစုဝင္ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဂ်င္မီဝမ္က မ်က္ရည္စက္လက္ျဖင့္ ဆႏၵျပဳသြားခဲ့သည္။

Planet Myanmar Network.